Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
6 postów 32 komentarze

Moje komentarze

  • @nobody44 11:43:31
    Proszę zwrócić uwagę, że beneficjenci KOR od początku, jako agentura niegdyś Moskwy, dziś Waszyngtonu i Telavivu świadomie i konsekwentnie szczują na Rosję, podpalając wszystkie możliwe polskie w tym kierunku antagonizmy. Udało sie pozrywac wszystkie, dotychczas głęboko osadzone więzy ekonomiczne. Na naszych ongiś miejscach są dziś Niemcy, Chińczycy, Włosi, Hindusi. To ich działalność wepchnęła Putina w ramiona
    Niemiec ( co zresztą jest starą tendencją w historii Rosji ale rok 1944 i 45 ją przerwał, co powinniśmy podtrzymywać a nie wyrzucać na śmietnik). Moim zdaniem z tamtej strony było sporo gestów pojednawczych, odrzuconych najpierw przez Gieremka, później innych. Rosji powinno zależec na dobrych stosunkach z państwem bliskim kulturowo i będącym tranzytem na zachód. O tyle się zgadzam. Ale żeby widzieć drogę do tego w porozumieniu z syjonizmem i banderyzmem ukrainskim - nie! Dlaczego nie z większością tego narodu?
    Ukraiński tygiel niechaj wrze!
  • @interesariusz z PL 10:42:12
    To bardzo ważna kwestia. Rozbicie silnego słowiańskiego państwa, niezwykle przyjaznego Polakom państwa to początek anglosasko-germańskiej ofensywy przeciw słowiańszczyźnie. Potyem naswtąpił podział Czechoslowacy ( dziś Czesi mają podobny jak my problem z grożącym im
    odbiorem Sudetów), wygłodzenie i odbanderowywanie Ukrainy i obecna jawna groźba interwencji wobec suwerennego państwa.
    Udział Polski w interwencjach w Jugosławii, Iraku i Afganistanie to nie tylko działania przeciw polskiej racji stanu ale i przeciwko historycznemu etosowi Polaków. Dotąd to my walczyliśmy o wolność innych. Dziś odbieramy ją
    wolnym narodom. Bohdan Poręba.
    Ukraiński tygiel niechaj wrze!
  • @nobody44 10:04:28
    Zwykle zgadzam się z Panem Krzysztofem, ale teraz nie mogę. Po Teheranie 1943 granice były już tylko konsekwencją podziału świata na 2 strefy wpływów. Gdyby Stalin nie chciał widzieć w Polsce silnego bastionu przed Niemcami, nie byłoby granicy na Odrze i Nysie, bo cała anglo amerykańska polityka dążyła tylko do utrzymania dobrych stosunków z Moskwą. Nasza żydokomuna zaś była przeciwna polskiej armii ( Lampe:"mamy przecież naszą Armię Czerwoną") i polskiej niepodległości. Marzyła o polskiej siedemnastej republice! A nasi sojusznicy upoważnili w Jałcie NKWD do "siłowych porządków na zapleczu Armii Czerwonej w Polsce" . Kto na tym tle nie widzi położenia Polski aż do śmierci Stalina,Berii i wypuszczenia z więzień AKowców, Kardynała Wyszyńskiego i Gomułki i zrównuje wszystkie
    lata po Jałcie, ten popiera dążenia stalinowców do zamazania ich win oraz oddaje Niemcom Polskę jako saisonstadt-państwo sezonowe.Bohdan Poręba.
    Ukraiński tygiel niechaj wrze!
  • @Krzysztof Zagozda 09:23:04
    Niemiecka Europa to i niemiecka interwencja. Jak w Warszawie 11 listopada 2012.
    Bohdan Poręba
    Ukraiński tygiel niechaj wrze!
  • @Krzysztof J. Wojtas 19:27:19
    Myśmy też mieli polskie "powstanie". Polskich stoczniowców i górników. Tylko gdzie dziś są polskie stocznie i kopalnie?
    A głodnej 50 miliardowej Ukrainie UE zaproponowała zakup Ukrainy za 1 miliard dolarów! Skoro nie przyjęła jałmużny grozi się wojną domową. ZX ichnim "KOREM " na czele!
    Bohdan Poręba
    Ukraiński tygiel niechaj wrze!
  • @Muni 22:23:31
    Typowe chciejstwo! Brak jakiegokolwiek rozeznania w polityce "globalnej".
    Pamiętajmy, że "Swoboda" czyli OUN UPA czycha na Lublin, Chełm, Przemyśl, Podkarpacie - całe "zacurzonie". Po to silne lobby ukraińskie w parlamencie przeforsowało haniebne potępienie "Akcji Wisła" dowodzonej przez bohaterskiego generała Mossora, która to akcja przerwała ósmy już rok wojny na polskiej ziemi. Jestem Wilnianinem i działaczem kresowym.
    Ale zdaję sobie sprawę, że nie jest drogą do odzyskania ziem utraconych za zgodą Anglii, Francji i USA to co spadnie nam z banderowskiego stołu. Narazie dla USA( a więc i Izraela jest przejecie Ukrainy pod władzę Banku Światowego i Funduszu Rezerw Rockeffelera. Polski interes: utrzymać za wszelką cenę stan posiadanych granic!
    Bohdan Poręba.
    Ukraiński tygiel niechaj wrze!
  • @Stara Baba 19:45:56
    Chciałbym dodać do porzedniego wpisu następujące pytanie: czy w Europie zakreślonej przez Brzezińskiego -" pod hegemonią zjednoczonych Niemiec" mogą się utrzymać polskie Ziemie Odzyskane? To po co separatystyczne działania na Śląsku? Niemczenie Szczecina z pomnikami hitlerowców i Wrocławia? A proamerykańska polityka wschodnia i apetyty niedowarzonych polityków mogą doprowadzić do Polski bez Szczecina,Gdańska, Opola ale i bez Wilna i Lwowa, Wołynia Podola i Polesia - taka Polska wielkości Księstwa Warszawskiego! Za to o konstrukcji wewnętrznej z Polakami na drugim planie. A nad wszystkim unosi się śpiew chochoła: "Miałeś chamie złoty róg" !
    Bohdan Poręba
    Ukraiński tygiel niechaj wrze!
  • @Krzysztof J. Wojtas 19:27:19
    Po pierwsze: to, co się dzieje na Ukrainie, to powtórka z historii. Miejscowy "KOR" walczy o władze na Ukrainie. Do tego niezbędna jest destabilizacja państwa. Potem pojawi się Soros i jakiś rodzimy Balcerowicz. A Węgry i Białoruś pozostaną niezawisłe.
    To realizacja programu Zbigniewa Brzezińskiego, który wyznaczył Polsce
    Ukrainie i Gruzji rolę stałego szarpania Rosji. To cały klucz naszej "polityki wschodniej", która nie ma nic wspólnego z polską racją stanu. Czy zauważył ktoś, że to pojęcie zniknęło z ust oficjalnych polityków?
    A Brzezińskiego trzeba czytać. Jeszcze z lat 60-tych. W książce "Europa bez podziału" jest "plan wyzwolenia Europy" pod hegemonią zjednoczonych Niemiec". Czy USA subsydiowałaby w milionach KOR ( bo nikt z "S" tych pieniędzy nie oglądał) dla mrzonki o jakiejś niepodległej Polsce, której nie chciało się ani w 39, ani w 43(Teheran) ani w 45, ani w 1980. I skąd na majdanie tyle banderowskich flag? Czy chcemy upowskiej Ukrainy? Znowu "rezat Lachiw"?
    Ukraiński tygiel niechaj wrze!
  • @Jan Paweł 16:24:51
    Stanisław Bareja był moim kolegą starszym w studiach o rok. Mieszkaliśmy obok siebie na jednym korytarzu w internacie Szkoły Filmowej. Myślę, że Staszek gdyby żył, byłby bardzo zdziwiony tym, że wszedł na pomnik politycznej opozycji. On po prostu szukał w naszej rzeczywistości wszystkiego, co było śmieszne i nadawało się do sparodiowania.Od kelnera, po listonosza i milicjanta. Ja także wydałem mu się śmieszny z moją walką o narodowe pryncypia. Bohdan Poręba.
    "Jestem dumny z tego, że jestem Polakiem żydowskiego pochodzenia
  • @Jan Paweł 16:02:43
    Dlaczego? Jak najbardziej można. Bohdan Poręba
    "Jestem dumny z tego, że jestem Polakiem żydowskiego pochodzenia
  • @ratus 13:56:58
    Należy Pan do ludzi, którzy raz zdobytej "wiedzy" nigdy nie poddadzą weryfikacji. Którzy widzą wszystko statycznie. Główną Pana cechą jest
    uporczywe trzymanie się tej skromnej wiedzy, bo nie jest Pan jej pewny. Świetnym przykładem zapiekłości jest Pana wypowiedź o moich filmach, że nie miały "dużego znaczenia w odkłamywaniu historii" a w następnych słowach przyznaje się Pan, że ich nie widział. Nie wstyd Panu? To na wierze w to, ze takich wyłącznie emocjonalnych Polaków jest więcej - ja to nazywam pogardą dla polskiego społeczeństwa,bazują nasi rozbiorcy! Dlatego nie ma sensu z Panem
    dyskutować o Dmowskim czy Piłsudskim, bo i tak, Pan wie od nich lepiej i może Pan jak w szkole, wystawić im swoje oceny od jednego do pięciu. Nasi ojcowie podczas niewoli,studiowali w obcych uczelniach i stali się polską elitą! Pan by się odwrócił i mamy skutki!
    Dziejowa rola Romana Dmowskiego
  • @Stara Baba 20:30:06
    Jeżeli zgodzić się z Panem, że głupcy niszczą Polskę, to nie byłoby problemu. Wystarczyłoby ich sie pozbyć. Ale mamy do czynienia nie z głupotą, a rewanżyzmem powojennym, który wykorzystał naiwność Polaków i użył ich nadziei ale także fobii i tęsknoty za dobrobytem "na wzór zachodu", by zamiast zmieniać swoje państwo, zgodzili sie na jego stopniową likwidację, tańcząc przt tym taniec radości. To nie głupcy, ale agenturalna zdrada toczy jak rak Polskę. I własnie w tej sytuacji winniśmy uczyć się od naszych wielkich, bo oni walczyli o Polskę w podobnych warunkach.
    Bohdan Poręba.
    Dziejowa rola Romana Dmowskiego
  • @koniecPOLSKI 20:01:18
    Podałem Panu maila:b.poreba1@gmail.com
    Umówmy się.
    Bohdan Poręba
    Dziejowa rola Romana Dmowskiego
  • @Stara Baba 14:16:05
    Mnie ciarki chodzą od lat pięćdziesiątych. Potem lata 1956 i 1968 były latami nadziei - 2000 samych UBowców opuściło Pol;skę ( patrz Brochocki). Zaczął się czas polonizacji kraju. Ale gdy na plecach "S" dostrzegłem starych, starych i nowych stalinowców, ciarki wróciły i chodzą po mnie cały czas. Swoimi nagraniami i artykułami a także "Zmartwychwstaniem", usiłuję głośno wołać, uprzedzać, budzić. Czas zrozumieć, że n ie wolno dziś dzielić na lepszych i gorszych Polaków, bo jednych i drugich czeka ten sam los. Teraz jest najważniejsze zobaczyć zagrożenia i wiązać fakty: zdrada aliantów 1939, 1943(patrz mój artykuł "wyrywane karty historii"), 1946 1980( nie uprzedzenie o stanie wojennym, znanym USA od Kuklińskiego". Nasłanie Sorosa, Sachsa, Balcerowicza, Waltz. Dzisiejsza kolonizacja. Apetyty Niemców, banderowców i amerykańskich Żydów. Bohdan Poręba.
    "Jestem dumny z tego, że jestem Polakiem żydowskiego pochodzenia
  • @interesariusz z PL 10:23:30
    Główne założenia filmu przedstawiłem w odezwie "Obronić prawdę", która znajduje się na stronach Nowego Ekranu. Scenariusz powstaje i jesteśmy umówieni na druk jego fragmentów na tym portalu. Ogłosimy też wtedy kosztorys, który na bazie 58 lat moich reżyserskich doświadczeń, oceniam na 12-15 milionów złotych. Nikt nie musi kupować kota w worku. Chociaż myślę, że moje kilkanaście filmów jako reżysera i 86 jako producenta, o czymś powinny świadczyć. Tym, co podpierają się wiedzą "wikipedyczną" o mnie pragnę podpowiedzieć, by znaleźli w moich filmach choć jedną scenę wypływającą z politycznej, czy obyczajowej koniunktury! Tym, którzy czują się patriotami, pragnę
    zwrócić uwagę, że od powstania "Grunwaldu" wszystkie możliwe działa żydokomuny są wymierzone we mnie, bo prócz Kardynała Wyszyńskiego,
    jedynie my ostrzegaliśmy "S" przed zakusami KOR na władzę.
    "Jestem dumny z tego, że jestem Polakiem żydowskiego pochodzenia
  • @CyprianPolak 13:38:24
    Myślę, że Bolesław jest dumny z powodu swojej ludzkiej tożsamości. Jest ona skomplikowana. Po żydowskiej stronie spotyka się z atakami za
    swoją dobrowolnie wybraną polskość, po naszej, odwrotnie, za żydowskość, której się również nie wypiera. Być jednym i drugim to nie łatwe. A zwłaszcza, gdy tyle agresji płynie na Polskę, ze strony Jego niektórych współbraci. Bohdan Poręba.
    "Jestem dumny z tego, że jestem Polakiem żydowskiego pochodzenia
  • @interesariusz z PL 13:27:41
    Główne założenia filmu są podane w odezwie "Obronić prawdę" ( to tytuł roboczy filmu), która jest zamieszczona w "Nowym Ekranie". Scenariusz powstaje i mamy zamiar drukować jego fragmenty w Nowym Ekranie. Prosimy o trochę cierpliwości. Zdając sobie sprawę z odpowiedzialności, której wymaga temat, weryfikujemy każdy wątek, nazwisko i zdarzenia podczas kwerendy w archiwach IPN.
    Pozdrawiam wszystkich, którzy widzą potrzebę powstania filmu, i wierzą w jego realizację. Uważam, że Arnold, Gross i "Pokłosie" to bomba atomowa przeciw Polsce. Możemy ja wspólnymi siłami rozbroić.
    Zobaczycie, jak wyprostujemy wtedy wszyscy, przysypane gruzem kłamstw, plecy. I może wtedy spojrzymy na siebie i naszą spreparowaną przeciw naszemu losowi historię. A Ci, którzy karmią swoją wiedzę wikipedią, może zaczną czytać. I myśleć.
    "Jestem dumny z tego, że jestem Polakiem żydowskiego pochodzenia
  • @koniecPOLSKI 20:01:18
    Czekam na maila od Pana.
    b.poreba1@gmail.com
    Dziejowa rola Romana Dmowskiego
  • @Skanderbeg 15:43:35
    Skąd ta zapiekłość i jednostronność? Cieszy mnie Pana szacunek dla Dmowskiego. Ale przeciwstawiać go Mickiewiczowi? Dmowski był człowiekiem ogromnej kultury i wiedzy? Skąd ta kultura? Przecież nie nabył jej przy oglądaniu insektów pod mikroskopem? Naprawdę sądzi Pan, że nie zachwycał się "Dziadami"? To w jakim celu "nasze" ministrowe wywalają Sienkiewicza i Mickiewicza z lektur? Po to, by młodzi Polacy byli mądrzejsi? Polski pozytywizm, racjonalizm nie wyrasta na nicości. Jest wnioskiem wyciągniętym z przerostów romantyzmu. I z konkretnej sytuacji. Przypomniało mi się,jak przed paru laty Fundacja Batorego zrobiła sesje, z wynajętym licealistą, który w imieniu całej młodzież protestował przeciw nauczaniu o Mickiewiczu czy Słowackim, bo uczą nacjonalizmu!Serio w życiu człowieka, narodu i patwa konieczna jest harmonia i poczucie ciągłości.Bohdan Poręba.
    Dziejowa rola Romana Dmowskiego
  • @Madara 10:28:36
    Zgadzam się z Panią w stu procentach. GUS podaje, że przeciętny Polak czyta pół książki rocznie. Czytanie Dmowskiego wymaga wysiłku
    intelektualnego. Kto z wściekle ujadających blogerów czytał Jego dzieła? A co będzie teraz, gdy zbrodniarze z tzw. ministerstwa oświaty wykastrowali z lektur Mickiewicza i Sienkiewicza? O czym będzie można z Polakami porozmawiać? Jak już nie będzie kościoła - wg. dążeń niektórych? Nie będzie naszych Wielkich, bo za "dobrą" poradą powyrzucamy ich na śmietnik? Nie będzie blogerów bo za podpuszczeniem husbary się pozagryzają? Pozostanie tylko gender!
    Bohdan Poręba.
    Dziejowa rola Romana Dmowskiego

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031